Omgaan met acties en aanbiedingen van concurrenten

Workshop 4 : Omgaan met acties en aanbiedingen van concurrenten.

De detailhandel branche is momenteel een zeer snelle en beweeglijke markt, iedere fabrikant is bezig met de ontwikkelingen van nog betere modellen en fraaie modellen, de leverancier komt met scherpe aanbiedingen om klanten te winnen tov. de concurrentie en wij doen er alles aan om de klant zo optimaal te bedienen.

De consument is veel wijzer en nog meer op de hoogte van de producten die worden aan geboden op de markt dan 10 jaar gelden.
In veel gevallen kent het topmodel wat in jouw winkel staat wel 5 a 6 directe concurrenten in dezelfde prijsklasse, gebruik, specificaties en vormgeving en in veel gevallen heeft je concurrent veel overeenkomsten met de Escapes die jij aangeeft tijdens je presentatie.

Het doel van deze workshop is dat jij het meest verkochte model uit je showroom eens onder de loep neemt en wat zijn juist de sterke punten tov. de concurrentie en wellicht ook zwakke punten.
Waarom is juist jouw product beter dan die van de concurrentie, denk hieraan de Escape formule?
Doormiddel van deze workshop zal je verkoop gesprek automatisch sterker worden, kennis is macht en ken je concurrent en aanbiedingen van je concurrenten.

Wat leert uw werknemer tijdens deze workshop:

  • Omgaan met concurrentie
  • Moderne verkopen. Niet alleen de prijs is belangrijk
  • Klant komt af op een actie, wat is nu eigenlijk de ware behoefte van de klant?
  • Omgaan met kritiek. Jouw product is hoe dan ook voordeliger t.o.v. het internet!

 

 

 

Twitter