Hoe presenteer je de producten aan je klant & Commerciële vaardigheden

Workshop 3 : Hoe presenteer je de producten aan je klant.

 Nadat de verkoper de kwalificatiefase afgerond heeft – en dus alle wensen en behoeften van de prospect kent, wordt het tijd om een geschikt product te selecteren en te presenteren.
Helaas vervallen veel verkopers hier in een veel gemaakte fout doordat zij op een ongestructureerde manier zo veel mogelijk eigenschappen het product op gaan noemen. Dit is voor een prospect vaak een oninteressant verhaal omdat hij uit deze waterval van woorden, zijn eigen voordelen maar moet filteren.

Het is verstandiger – met het oog op een grotere verkoopkans – om de presentatie professioneel aan te pakken.
Dat wil zeggen, gestructureerd volgens een plan en gericht op de eisen en wensen die deze specifieke prospect aan zijn nieuwe product voorsteld.
Als daarna ook nog eens de eigenschappen vertaald worden in voordelen, zal de prospect het product steeds aantrekkelijker gaan vinden. Hetgeen het doel van de presentatie is.

Commerciële vaardigheden ( startende verkoper)

U zit bij de klant en kent hem als geen ander.
Langzamerhand vraagt uw organisatie van u ander contact te maken met de klant; iets wat lijkt op verkopen. Hoe maak je de juiste stappen tot je doel. Zonder al te veel uit je “rol” te spatten. Een natuurlijke verkoop klinkt simpel.
Net zo simpel als op een WK finale dat balletje in de juiste goal te schieten. Helaas, een goed verkoop gesprek bevat een gedegen strategie.
Wat leert uw werknemer tijdens deze workshop:

De detailhandel specialist begeleidt en adviseert klanten bij de aankoop van een product.
Hij stelt verschillende vragen aan de klant en luister goed naar wat de klant vertelt, om de wensen, voorkeuren en behoeften van de klant te achterhalen. Hij selecteert en presenteert producenten uit het assortiment die overeenkomen met de klantbehoefte. Hij geeft technische informatie over de producenten, benoemt mogelijke accessoires en opties en licht deze toe.
Hij adviseert de klant over onderhoud aan de personenauto.
Hij brengt ook de garantiebepalingen van het bedrijf of de leverancier ter sprake en licht deze toe. Als de klant naar specifieke technische eigenschappen van het product vraagt, raadpleegt de Verkoopadviseur eventueel de Verkoopmanager.
Indien de klant vragen heeft over financierings en of verzekeringscontracten zal de Verkoopadviseur de klant verwijzen naar de bevoegde autoriteiten op dit gebied.

  •        Hoe stel ik de juiste vragen?
  •        Hoe bouw ik aan het vertrouwen van klanten?
  •        Hoe kan ik mijn bedrijf professioneel presenteren?
  •        Hoe kan ik mijn bedrijf en mijzelf het best presenten?
  •        Hoe kan ik goed reageren op klachten?
  •        Hoe voorkom ik dat ik stug of belerend overkom?
  •        Hoe kan ik mijzelf zijn en ook het contact met klanten benutten om verkoopkansen te verzilveren?

 

 

 

Twitter